איך מנקים את כל הספות, השטיחים והמזרנים בבית ביום אחד?

מערכת שורש  כא אייר, תשפב  5/22/2022

כולנו רוצים לחיות בבית נקי באמת. מזרון מלוכלך פוגם באיכות השינה, ספות מוכתמות נראות מוזנחות וכשמגיעים אורחים נגרמת מבוכה של ממש
.......................

איך מנקים את כל הספות, השטיחים והמזרנים בבית ביום אחד?

צילום: freepik

כולנו רוצים לחיות בבית נקי באמת. מזרון מלוכלך פוגם באיכות השינה, ספות מוכתמות נראות מוזנחות וכשמגיעים אורחים נגרמת מבוכה של ממש, וגם שטיחים שלא עברו ניקיון יסודי הם מחזה לא נעים לעין וגם מפגע תברואתי. הדרך הטובה ביותר לשמור על כל הספות, השטיחים והמזרנים נקיים היא תחזוקה שוטפת מתמדת, וחלק בלתי נפרד מכך הוא ניקיון מקצועי - שאותו ניתן לבצע גם ביום אחד, וליתר דיוק במספר שעות.

איך מתבצע ניקוי מקצועי של ספות, שטיחים ומזרנים?
גם ספות, גם שטיחים וגם מזרנים הם פריטים שהשימוש בהם הוא יומיומי ואפילו אינטנסיבי. הם נשחקים בקצב מהיר, ובעיקר סופגים לכלוכים מסוגים שונים: כתמים שומניים בעקבות אכילה, כתמי פטל / קפה / יין בגלל נוזל שנשפך, כתמי שתן בבתים שיש בהם חיות מחמד או ילדים קטנים, כתמי דם, קיא וגם אבק שמצטבר הוא מחזה לא נעים לעין.

הניקוי המקצועי כולל שימוש בציוד מתקדם שמותאם במדויק לסוג הריפודים, השטיחים והמזרנים. ניקוי ספות אפשרי באמצעות קיטור או עם מכונת הזרקה ויניקה. כפי שניתן להבין משמה, מכונה זו מזריקה אל הספות חומרי ניקוי ולאחר מכן יונקת אותם. חומרי הניקוי סופחים את הלכלוכים כך שהיניקה משאירה את הספה נקייה. גם ניקוי השטיחים והמזרונים מתבצע בעזרת חומרים מתקדמים וטכניקות אפקטיביות/

תועלת אסתטית - וגם בריאותית
ספה נקייה באמת נראית כמובן הרבה יותר טוב מספה מלוכלכת. באופן דומה גם השטיחים זוכים למראה מחודש ומרשים יותר. חשוב לציין כי לצד התועלת האסתטית, ישנה גם תועלת בריאותית: על מזרן נקי השינה הרבה יותר טובה, ושינה תקינה תורמת לחיזוק המערכת החיסונית. שטיחים וספות עלולים להכיל מיקרואורגניזמים בעייתיים ובפרט את קרדית האבק - חרק שגורם לתגובה אלרגית לא נעימה. סיכון תברואתי נוסף הוא עובש, שמפיץ נבגים אשר מגדילים את הסיכון ללקות במחלות של כלי הנשימה.

ניקיון מקצועי מחסל את כל החרקים והחיידקים בספות, בשטיחים ובמזרנים, והופך אותנו למוגנים יותר בפני מחלות ונזקים.

על מה חשוב להקפיד כשמזמינים חברת ניקיון?
הזמנת חברת ניקיון על-מנת שתחדש את הספות, המזרנים והשטיחים מחייבת תשומת לב לבחירה נכונה של החברה. האיכויות הנדרשות הן ניסיון רחב היקף, ציוד מתקדם, מחויבות אמיתית ללקוחות וגם יכולת לנקות במקביל את כל הפריטים שזקוקים לניקיון, כך שאפשר יהיה להשלים את המלאכה כולה ביום עבודה אחד ואפילו במספר שעוות בלבד, מבלי כמובן להתפשר על איכות הניקוי. באתר של פרופסור לניקיון (pcln.co.il) תמצאו טיפים נוספים.